The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 10 of 58
Back to Result List

Die Implementierung des Kleingruppenprojektmodells und der PROGRESS-MethodeEine vergleichende Evaluationsstudie

The implementation of the small group project model and the PROGRESS method A comparative evaluation study

  • Die Studie untersucht die Wirksamkeit zweier Fortbildungsmodi – Schulinterne Lehrerfortbildung (SCHILF) und Regionale Lehrerfortbildung. Dabei stellt sie die beiden Fortbildungskonzepte gegenüber und sucht nach den Unterschieden im Transfererfolg des Fortbildungsgegenstandes. Unter dem Einsatz qualitativer Forschungswerkzeuge kann gezeigt werden, dass sich Schulinterne Lehrerfortbildung und Regionale Lehrerfortbildung nur marginal in der Wirksamkeit voneinander unterscheiden und der Fortbildungsmodus für den Transfererfolg nachrangig ist.
  • The study examines the effectiveness of two Fortbildungsmodi - School-based Teacher Training (SCHILF) and Regional Educators. She juxtaposes the two educational concepts and looks for the differences in the transfer success of the training object. Under the use of qualitative research tools can be shown that School-based Teacher Training and Regional Educators only marginally differ in effectiveness from one another and the training mode for the transfer success is subordinated.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Steffen Wagner
URN:urn:nbn:de:bsz:751-opus-197
Advisor:Silke Traub
Document Type:Doctoral Thesis
Language:German
Date of Publication (online):2014/07/09
Publishing Institution:Pädagogische Hochschule Karlsruhe
Granting Institution:Pädagogische Hochschule Karlsruhe, Fakultät I
Date of final exam:2014/07/08
Release Date:2014/07/09
Tag:KOPING-Gruppen; Kooperation von Lehrerinnen und Lehrern; Schulinterne Lehrerfortbildung
KOPING groups; School-based teacher training; collaboration between teachers
GND Keyword:Lehrerfortbildung; Projektarbeit; Kooperation von Lehrern
Identifier Union Catalogue:797480269
Institutes:Fakultät I / Institut für Bildungswissenschaft
DDC class:300 Sozialwissenschaften / 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Licence (German):License LogoVeröffentlichungsvertrag für Dissertationen